Ova saobraćajna grana razvija se nakon Prvog svjetskog rata. Ipak značajniji razvoj doživljava nakon Drugog svjetskog rata, naročito u tehničkim i privrednim razvijenim zemljama. Avionima se najviše prevoze putnici i pošta, a nešto manje teret. Zrakoplovni saobraćaj ima veliku budućnost i mjesto u svjetskom saobraćajnom sistemu. Osim klasičnog zrakoplovstva u posljednje vrijeme se razvijaju ostale letjelice poput dronova i bespilotnih letjelica, što će predstavljati budućnosti zračne mobilnosti.
Razvoj zrakoplovnog saobraćaja u budućnosti naše zemlje treba da bude veliki i složeni tehničko-tehnološki i organizaciono-poslovni sistem. Njegov razvoj i funkcionisanje i poslovanje zahtjevaju angažovanje brojnih visokoobrazovnih kadrova različitih profila. Zato je puna opravdanost u težnji nastaloj još u toku agresije, da se osnuje odsjek zrakoplovnog saobraćaja, što je bilo uslovljeno enormnim razaranjem većine aerodroma i opreme zrakoplovnog saobraćaja.
Za jednu prostu zrakoplovnu operaciju potreban je veliki broj učesnika koji moraju biti stručno osposobljeni i licencirani. Razvojem moderne tehnologije zrakoplovni sistem zahjteva visoke standarde akademskog obrazovanja i konstantno stručno obrazovanje i usavršavanje. Zrakoplovni saobraćaj bazira se izričito na međunarodnim pravilima i propisima, te usmjerenje zrakoplovnog saobraćaja je bazirano na potrebama Bosne i Hercegovine za visokokvalifikovanim kadrom koji će biti u mogućnosti implementirati i prilagoditi pravnu stečevinu Europske unije.
Znanja i kompetencije koje će studenti steći nakon završenog I (prvog) ciklusa studija na usmjerenju “Zrakoplovni saobraćaj” su:
Prema navedenom, kompetencije završenih studenata I (prvog) ciklusa studija na usmjerenju “Zrakoplovni saobraćaj” biće vidljive kroz osposobljenost studenata za samostalan i timski rad u oblasti zrakoplovnog saobraćaja, kao i srodnim oblastima, te kreiranju strateških odluka sa višekriterijskim zahtjevima.